Köpvillkor, returer och återbetalningar

1. Allmänt

Dessa villkor (”villkor”) gäller mellan Cambur Pintón (”företaget”) och dig som gör en beställning hos oss via https://sv.tiendalatina.se/ (”webbplatsen”).

Kontaktuppgifter och annan information om företaget finns på webbplatsen. Villkoren gäller endast för dig som konsument som gör en beställning och därmed köper en produkt från oss via webbplatsen.

Dessutom gäller företagets integritetspolicy, som anger hur vi behandlar dina personuppgifter när du handlar hos oss.

Om du köper som privatperson måste du vara över 16 år och inte stå under förmyndarskap. Om du är under 16 år krävs det samtycke från din vårdnadshavare för att göra en beställning. Vi kan ändra dessa villkor när som helst, men de villkor som du godkände vid tidpunkten för ditt köp kommer alltid att gälla för det köpet.

Eventuella ändringar kommer att återspeglas i den senaste versionen av villkoren som publiceras på webbplatsen. Ändringarna träder i kraft när du accepterar villkoren, dvs. när du gör ett nytt köp.

2. Avtal och beställning

För att kunna göra ett köp via webbplatsen måste du acceptera villkoren. När företaget har mottagit din beställning kommer företaget att skicka dig en orderbekräftelse via e-post så snart som möjligt, där din beställning bekräftas.

Köpekontraktet har ingåtts först när företaget har bekräftat beställningen skriftligen och du har fått orderbekräftelsen via e-post.

Vi förbehåller oss rätten att neka en beställning, till exempel om du har lämnat felaktig information eller om beställningen inte kan utföras på grund av slutförsäljning. Observera att vi aldrig återställer produkter som tillfälligt inte finns i lager. Sådana produkter måste beställas om vid ett senare tillfälle.

3. Produktinformation

Vi förbehåller oss rätten att göra slutförsäljning av produkter och eventuella bild- eller skrivfel på webbplatsen, annonser eller annat marknadsföringsmaterial och produktbeskrivningar.

Företaget förbehåller sig rätten att korrigera sådana fel, att ändra eller uppdatera informationen på webbplatsen och att kontinuerligt ändra och förbättra produkterna på webbplatsen.

Bilder av produkter som visas på webbplatsen, i annonser och i annat marknadsföringsmaterial ska endast betraktas som illustrationer och inte som en specifikation av produktens egenskaper, funktioner, ursprung eller någon garanti.

Företaget är inte ansvarigt för den information som finns på webbplatsen och som kommer från tredje part. Innehållet på webbplatsen är upphovsrättsligt skyddat. Produktnamn och logotyper kan också vara skyddade av varumärkeslagar eller marknadsföringslagar.

Detta innebär att varumärken, handelsnamn, produktnamn, bilder och grafik, design, layout och produktinformation, tjänster och annat innehåll inte får kopieras eller användas utan företagets föregående skriftliga medgivande.

4. Priser och betalningar

De priser som gäller för beställningar är de som anges på webbplatsen vid beställningstillfället, om inte annat uttryckligen överenskommits eller om omständigheterna tydligt visar på något annat.

Alla priser är angivna i svenska kronor (SEK) och inkluderar gällande moms. Beroende på beställningen kan priserna inkludera eller inte inkludera transportkostnader och dessa kan anges separat.

Det totala priset för beställningen visas innan beställningen slutförs och i orderbekräftelsen. Företaget strävar efter att se till att webbplatsen innehåller korrekt information så långt det är möjligt.

Vi förbehåller oss dock rätten att webbplatsen kan innehålla typografiska fel och felaktiga priser, och vi är inte skyldiga att respektera priser som du har märkt eller borde ha märkt är felaktiga.

Om ett felaktigt pris har angetts för en beställd produkt kommer vi att meddela dig och vänta på att det korrigerade priset godkänns innan beställningen anses vara accepterad.

Du kan betala ditt köp med de betalningsalternativ och enligt de separata betalningsvillkor som anges på webbplatsen.

Du kan betala ditt köp med de betalningsalternativ och enligt de separata betalningsvillkor som anges på webbplatsen.

5. Kampanjer, rabattkoder och andra erbjudanden

Företaget kan från tid till annan ha kampanjer, rabattkoder och andra erbjudanden för olika produkter (”erbjudanden”).

För produkter som omfattas av sådana erbjudanden gäller det förmånliga priset eller villkoren under den begränsade period som anges i samband med det aktuella erbjudandet eller så länge lagret räcker.

Erbjudanden kan inte kombineras med andra rabatter, om inte annat uttryckligen anges. Om erbjudandet avslutas eller dras tillbaka ska dessa allmänna villkor gälla fullt ut för de produkter som tidigare omfattades av erbjudandet.

6. Leverans

Fraktkostnader läggs till din beställning om inte annat uttryckligen anges vid beställningstillfället.

Du hittar mer information om de leveransalternativ som vi erbjuder på webbplatsen.

Observera att det kan finnas begränsningar för de olika alternativen. Leveranstiden kan variera beroende på det valda alternativet. Den förväntade leveranstiden anges på webbplatsen.

Om inte annat uttryckligen överenskommits ska leverans ske senast 30 dagar efter det att företaget har bekräftat beställningen skriftligen via orderbekräftelsen.

Observera att leveranstiderna är ungefärliga och kan variera. Om din beställning blir försenad kommer du att meddelas om detta.

Innan leveransen sker får du ett meddelande om var och när din beställning kommer att hämtas eller tas emot.

Du är ansvarig för att ta emot eller lösa in din beställning under den tid som anges i meddelandet. När paket hämtas personligen måste du ha giltig legitimation och ett ordernummer.

Vid köp av varor från företaget har kunderna möjlighet att välja önskad betalningsportal och hämtningsmetod. Om kunden väljer att hämta sin beställning själv är det kundens ansvar att hämta den inom en månad från inköpsdatumet. Om beställningen inte hämtas ut inom denna period kan företaget avsluta beställningen, och oavhämtade produkter kan kasseras och användas efter företagets gottfinnande.

Kunderna uppmanas att hämta sina beställningar omgående för att säkerställa att de tas emot i tid och för att undvika eventuell kassering av produkter. När beställningen har slutförts och företaget har kasserat produkterna på grund av utebliven hämtning, kommer inga returer eller utbyten att göras.

Observera att denna policy endast gäller beställningar som är markerade för egen upphämtning och inte gäller beställningar som görs genom leverans eller andra leveransmetoder.

För ej avhämtade beställningar har företaget rätt att ta ut en avgift om 150 SEK för våra hanteringskostnader.

Genom att välja alternativet för självavhämtning i kassan bekräftar och godkänner kunden att följa denna policy.

7. Ångerrätt för privatpersoner

När du köper produkter på webbplatsen har du rätt att annullera din beställning inom 14 dagar utan att ange något skäl, med undantag för vad som anges nedan.

Du har möjlighet att avbryta din beställning från ditt konto medan beställningen är i status ”Bearbetning”. När beställningen har statusen ”Avslutat” måste du kontakta oss direkt för att bearbeta annulleringen, så länge beställningen inte redan är på väg till sin destination (administrativa avgifter kan tillkomma).

Om beställningen redan är i händerna på vår personal eller ett fraktföretag (t.ex. PostNord) kan vi inte garantera att beställningen kan annulleras.

Om du vill utöva din ångerrätt måste du meddela oss detta inom 14 dagar efter mottagandet av den beställda produkten (”ångerfristen”).

När du gör ditt köp via webbplatsen har du rätt att öppna förpackningen och undersöka produkten i den utsträckning som krävs för att bedöma om du är nöjd med den.

När du gör ditt köp via webbplatsen har du rätt att öppna förpackningen och undersöka produkten i den utsträckning som krävs för att bedöma om du är nöjd med den.

Avdraget ska motsvara värdeminskningen av produktens värde jämfört med produktens ursprungliga värde.

Observera att vissa produkter inte omfattas av ångerrätten. Ångerrätten gäller inte för följande typer av produkter:

  • Varor som har tillverkats enligt dina anvisningar eller som har blivit tydligt personaliserade,
  • Varor med trasiga förseglingar som inte kan returneras av hälso- eller hygieniska skäl (t.ex. underkläder, kosmetiska produkter, badkläder, hårtorkar och liknande produkter, rakhyvlar, elektriska tandborstar, vågar, värmekuddar och fotbad),
  • Produkt som snabbt försämras eller föråldras,
  • Ljud- eller videoinspelningar (t.ex. CD-skivor) eller programvara med bruten försegling,
  • Digitalt innehåll som levereras på annat sätt än genom ett fysiskt medium (t.ex. mjukvara, program, spel, musik, video eller text som kan laddas ner eller spelas upp direkt).
  • Erbjudna varor kan inte återbetalas, bytas eller ersättas under några omständigheter.
  • Förgängliga varor som färsk mat (kom ihåg att vi säljer ost), frysta livsmedel, blommor, tidningar och tidskrifter.

Genom att acceptera villkoren godkänner du att ångerrätten inte gäller för digitalt innehåll som levereras på andra än fysiska medier.

Om produkten är förseglad behöver du inte bryta förseglingen för att utöva din ångerrätt. Därför upphör ångerrätten när du bryter förseglingen.

Med förslutning avses även teknisk förslutning (t.ex. serienummer). Om du vill utöva din ångerrätt måste du skicka ett klart och tydligt meddelande till företaget innan ångerfristen löper ut.

För att underlätta behandlingen måste meddelandet innehålla ditt namn, adress, beställningsnummer, beställningsdatum, e-postadress och de produkter du avbeställer om beställningen innehåller flera produkter.

Meddelandet kan skickas via vår brevlåda för klagomål och returer: returns@tiendalatina.se.

Varorna måste skickas till oss utan onödigt dröjsmål och under alla omständigheter senast 14 dagar efter den dag då du har meddelat oss ditt beslut att frånträda avtalet.

Ångerfristen anses vara uppfylld om du returnerar varorna innan denna period på 14 dagar har löpt ut.

När du returnerar produkter som omfattas av ångerrätten måste du betala kostnaden för returfrakten och du ansvarar för den returnerade produktens skick från det att du tar emot den tills vi tar emot den.

Observera att kunden ansvarar för att betala eventuella fraktkostnader för att returnera varan.

Om du dessutom har betalat fraktkostnader när du gjorde din beställning och vi ger dig en fullständig eller partiell återbetalning, observera att dessa fraktkostnader inte heller kan återbetalas.

När en återbetalning har beviljats kommer kostnaden för att skicka beställningen (om någon) och kostnaden för att skicka tillbaka produkterna till oss (som kunden betalar för att returnera produkterna) inte att inkluderas i det belopp som ska återbetalas.

Beroende på villkoren för ditt köp kommer din beställning ibland att levereras av en anställd på Cambur Pintón. Observera att vi inte erbjuder någon upphämtningstjänst om du behöver eller vill returnera din beställning.

Beroende på var du bor kan det ta olika lång tid att få tillbaka din produkt till oss. Vi skickar ett e-postmeddelande till dig för att informera dig om att vi har mottagit dina produkter.

Om du returnerar dyra varor eller stora beställningar bör du överväga att använda en spårbar frakttjänst eller köpa en fraktförsäkring (rekommenderat frakt).

Observera att alla kostnader som kunden ådrar sig för att skicka tillbaka beställningen till oss är på kundens bekostnad och ingår inte i återbetalningen.

På Cambur Pintón kan vi inte garantera att vi kommer att ta emot din returnerade vara. Med detta menar vi att om ditt paket försvinner eller förläggs hos något av leveransföretagen (t.ex. PostNord, DHL) måste du kontakta företaget och lösa problemet med dem.

Dessutom rekommenderar vi att produkten skickas i sin originalförpackning och väl förpackad med en spårbar försändelse.

Dessutom rekommenderar vi att produkten skickas i sin originalförpackning och väl förpackad med en spårbar försändelse.

Återbetalningen sker via den betalningsmetod som du valde när du gjorde din beställning. Återbetalningen medför inga ytterligare avgifter. Vi förbehåller oss rätten att hålla inne återbetalningen tills vi får varorna från dig.

8. Öppet köp för privatpersoner

Utöver den lagstadgade ångerrätten erbjuder Bolaget alla kunder öppet köp under 14 dagar och bytesrätt.

Returer ska göras till Bolaget och hanteras på det sätt som anges under punkten 7 ovan.

Skicka inte ditt köp/din produkt till tillverkaren eller importören, eftersom företaget inte är ansvarigt för detta.

En el caso de los productos cubiertos por la garantía, el período de garantía y otras condiciones para que usted pueda reclamarla se establecen en relación con la descripción del producto respectivo en el Sitio Web.

9. Garanti

För att kunna göra ett garantianspråk måste det relevanta inköpsbeviset, kvittot och leveranssedeln bifogas med anspråket. Observera att olika garantivillkor kan gälla för produkter från olika leverantörer och tillverkare.

Observera detta när du läser produktbeskrivningen för just din produkt.

10. Reklamation för privatpersoner

När du beställer via webbplatsen har du alltid rätt att kräva din produkt inom tre år från det datum du fick den. Om du vill klaga på ett fel i produkten ska du kontakta företaget så snart som möjligt efter att du upptäckt felet.

För att reklamationen ska vara giltig måste den alltid göras inom en rimlig tid efter att du har upptäckt eller borde ha upptäckt felet. Ett klagomål som görs inom två månader efter det att felet upptäcktes anses alltid ha gjorts inom rimlig tid.

Vi rekommenderar att du inspekterar produkterna vid mottagandet och rapporterar eventuella skador på förpackningen direkt till transportören eller leveransstället och noterar skadan på fraktdokumenten.

Du kan återkräva en defekt produkt genom att returnera den till den adress som anges på webbplatsen. Du är ansvarig för den returnerade produktens skick från det att du tar emot den till dess att den tas emot av företaget.

Därför rekommenderar vi att produkten skickas i sin originalförpackning och väl förpackad med en spårbar försändelse. Företaget byter inte ut produkter som returneras mot kontant betalning.

När företaget har mottagit den reklamerade produkten och fastställt att reklamationen är giltig kommer vi att ersätta dig i enlighet med tillämplig lag.

Detta innebär att felet åtgärdas eller att vi ersätter den defekta produkten med en ny. Om detta inte är möjligt eller om företaget anser att det är mer kostnadseffektivt, kan företaget i stället betala tillbaka det belopp som du betalat för din produkt/beställning.

Observera att företaget har rätt att avslå ett anspråk om produkten inte anses vara defekt enligt gällande lag.

11. Sena eller obefintliga återbetalningar

Om du ännu inte har fått din återbetalning, kontrollera först ditt bankkonto igen.

Kontakta sedan ditt kreditkortsföretag, eftersom det kan ta lite tid innan återbetalningen är officiellt bokförd.

Kontakta sedan din bank. Det tar ofta en viss tid innan återbetalningen bokförs.

Om du har gjort allt detta och fortfarande inte har fått din återbetalning, vänligen kontakta oss på: returns@tiendalatina.se.

12. Förändringar

Vi ersätter endast artiklar om de är felaktiga eller skadade. Detta är dock osannolikt eftersom Cambur Pintón har som regel att leverera produkten om och endast om den uppfyller våra kvalitetskrav.

Om du vill byta ut den mot samma produkt skickar du ett e-postmeddelande till returns@tiendalatina.se och förklarar orsaken.

13. Tillämplig lag och tvister

Om du har några frågor om reklamationer, din ångerrätt eller andra frågor som rör din beställning kan du kontakta vår kundtjänst på info@tiendalatina.se. eller kontakta oss.

Som kund kan du också kontakta Allmänna reklamationsnämnden (ARN) via arn.se. I händelse av en tvist kommer företaget att följa ARN:s rekommendationer.

Som kund har du också möjlighet att klaga via EU:s plattform för tvistlösning, som du hittar på http://ec.europa.eu/consumers/odr. Tvister mellan företag avgörs i de allmänna domstolarna.

Dessa villkor ska tolkas och tillämpas i enlighet med svensk lag.

Version 1.2 Datum för publicering: 2023-08-05


Behöver du mer hjälp?

Tveka inte att kontakta oss på returns@tiendalatina.se om du har frågor om återbetalningar och returer.

Om du har ytterligare frågor kan du skriva till oss på följande adress: info@tiendalatina.se eller WhatsApp

Din fria frakt inom Stockholm med en minsta beställning på 450 kronor. Använd kupongen "HOLACAMBUR" och få 10 % rabatt.

X